MENU

    Časté otázky

    Ako určím správnu veľkosť prsteňa?

    Ideálne je nechať si veľkosť zmerať priamo vo vašom najbližšom klenotníctve alebo zlatníctve. Pripravili sme pre vás tiež obsiahly návod, ako určiť veľkosť prsteňa, kde nájdete aj pár tipov, ako to zvládnuť svojpomocne a tajne (napr. ak vyberáte zásnubný prsteň). Veľkosť prsteňa potom uveďte do poznámky v objednávke.

    Pokiaľ si nie som istý/á veľkosťou prsteňa, je lepšie objednať trochu väčší, alebo trochu menší?

    Odporúčame objednať menšiu veľkosť. Nie je problém nechať si prsteň zväčšiť, jeho zmenšenie je ale pomerne náročné. Strieborné prstene sa navyše časom môžu nepatrne roztiahnuť. Ak kupujete široký prsteň, je istejšie zvoliť väčšiu veľkosť, pretože tieto prstene väčšinou sedia tesnejšie ako tenké obrúčky. Čo sa týka prsteňov s viacerými drahými kameňmi alebo rytinami po celom obvode môže byť úprava veľkosti problematická. V týchto prípadoch je lepšie nechať si zmerať veľkosť u odborníka.

    Dokážete vyrobiť šperk na mieru?

    Áno, okrem predaja šperkov sa venujeme aj ich navrhovaniu a výrobe. Kontaktujte nás, prosím, na e-maile info@klenota.com, radi vytvoríme šperk presne podľa vašich predstáv. Nezabudnite uviesť čo najviac informácií, v ideálnom prípade aj s fotografiami. Odpovieme vám najneskôr do 48 hodín (mimo víkendy). Vašu predstavu môžeme spoločne prekonzultovať tiež osobne v našom ateliéri na adrese Bílkova 19, Praha 1 (Po-Pia 8.30-17.00, So a Ne po predchádzajúcej dohode).

    Ponúkate možnosť nákupu na splátky?

    Bohužiaľ, nákup na splátky ani ďalšie možnosti financovania momentálne neponúkame.

    Je možný osobný odber?

    Šperky si môžete osobne vyzdvihnúť v našom ateliéri v centre Prahy na adrese Bílkova 19, Praha 1 (Po-Pia 8.30-17.00, So a Ne po predchádzajúcej dohode). Okrem toho si u nás v ateliéri môžete prezrieť aj kúpiť šperky, ktoré máme na sklade, alebo s nami prekonzultovať návrh vlastného dizajnu.Osobnú návštevu je možné vopred dohodnúť na tel.: +420 603 219 313 alebo na e-maile info@klenota.com, nie je to však nutné.

    Pokiaľ pri objednávke zvolím osobný odber, ako dlho mi budete tovar rezervovať?

    Doba rezervácie je na dohode. Do poznámky v objednávke môžete uviesť, kedy si chcete objednávku vyzdvihnúť, a my s týmto dátumom budeme počítať. Ak chcete tovar rezervovať dlhšiu dobu, informujte nás o tom, prosím, vopred na tel.: +420 603 219 313 alebo na e-maile info@klenota.com.

    Koľko stojí doprava?

    Štandardný spôsob dopravy aj balné je zadarmo pre ČR i väčšinu zahraničných krajín. U expresného doručenia záleží na danej krajine a našich možnostiach. V rámci ČR je zadarmo aj expresné doručenie, do zahraničia je cena vo väčšine prípadov 25 EUR.

    Za ako dlho mi šperk príde?

    Šperky, ktoré máme skladom, vám spravidla doručíme do 2 pracovných dní. U prsteňov, kde je potreba upraviť veľkosť, sa doba o niekoľko dní predlžuje. Šperky na objednávku vám budú doručené za 1-2 týždne. Vo výnimočných prípadoch, alebo u šperkov vyrábaných na zákazku, môže byť dodacia lehota dlhšia.

    Šperk potrebujem čo najskôr. Je možné expresné doručenie?

    Ak potrebujete stihnúť konkrétny dátum, informujte nás o tom, prosím, v poznámke na konci objednávky alebo nás kontaktujte ešte pred vytvorením objednávky. Vo väčšine prípadov nie je expresné doručenie problém.

    Zasielate šperky aj do zahraničia?

    Áno, šperky zasielame do celého sveta. Štandardný spôsob dopravy aj balné je zadarmo. Clo a dane nie sú zahrnuté a líšia sa podľa konkrétnej krajiny. Pre dopravu v rámci EÚ navštívte Klenota.sk, Klenota.de, Klenota.fr, Klenota.pl alebo Klenota.uk. Využívame väčšinou štátnych dopravcov alebo sa riadime výberom zákazníka (najčastejšie DHL, FEDEX alebo UPS). Pokiaľ máte záujem o doručenie do zahraničia, kontaktujte nás, prosím.

    Dostanem ku šperku certifikát?

    Áno, každý šperk dodávame s certifikátom pravosti, kde sa presne dozviete, z akých materiálov a kameňov je vyrobený.

    Čo je to punc?

    Punc je značka na šperku, ktorá informuje o jeho pravosti a rýdzosti. Šperk sa navyše pred puncovaním označuje zodpovednostnou značkou výrobcu alebo dovozcu. V ČR platí Dohovor o kontrole a označovaní výrobkov z drahých kovov. V tomto článku nájdete viac informácií o puncovaní.

    Akú záruku poskytujete na zakúpené šperky?

    Na všetky naše šperky poskytujeme doživotný zákaznický servis. Pokiaľ by došlo k výrobnej chybe, pokryjeme všetky náklady spojené s opravou či výmenou vrátane poštovného. Záruka sa nevzťahuje na chyby z opotrebovania a/alebo nedbanlivosti. Záruka zaniká, ak ste nechali šperk KLENOTA upravovať inde ako v našom ateliéri. Viac informácií nájdete na stránke o záruke a reklamáciách.

    Je možné nechať zmeniť veľkosť prsteňa?

    Do 1 roka od nákupu vám prsteň zadarmo upravíme na požadovanú veľkosť. Napíšte nám, prosím, na e-mail info@klenota.com a dohodneme sa na ďalšom postupe. Aby ste sa úprave veľkosti vyhli, odporúčame nechať si ešte pred kúpou prsteňa určiť veľkosť vo vašom najbližšom zlatníctve alebo priamo v našom ateliéri.

    Vyžadujú šperky z drahých kovov a kameňov alebo perál špeciálnu starostlivosť?

    Áno, ak chcete, aby vám šperky vydržali krásne naozaj dlho, je dôležité sa o ne správne starať. Pripravili sme pre vás preto špeciálnu stránku s radami, ako sa starať o šperky. V situáciách, kedy hrozí poškriabanie alebo iné poškodenie (napr. pri plávaní, zahradníčení, kontaktných športoch, varení, manipulácii s kozmetikou alebo agresívnymi látkami a sťahovaní ťažkých vecí), odporúčame šperky dávať dole.

    Je možné vrátiť zakúpený šperk?

    Šperk môžete zadarmo a bez udania dôvodu vrátiť či vymeniť do 60 dní od prevzatia objednávky. Výnimkou sú situácie, kedy sme dodaný šperk upravovali podľa vašich individuálnych požiadaviek (v tomto prípade je možná individuálna dohoda), upravoval ho medzitým iný zlatník alebo je šperk zničený, opotrebovaný či inak znehodnotený. Bližšie informácie nájdete na stránke: vrátenie tovaru.

    Čo ak chcem tovar vrátiť, ale stratil/a som certifikát/faktúru/krabičku?

    Pôvodné balenie nie je pre vrátenie šperku potreba. Je samozrejme lepšie, ak vrátite kompletný balíček aj so všetkými priloženými dokumentmi, pokiaľ ale niektorú z častí dodanej objednávky stratíte, zadarmo vám k nej vydáme kópiu.

    Ako dlho trvá vrátenie peňazí?

    Peniaze zasielame späť na účet spravidla do 1 týždňa od obdržania vráteného tovaru. V prípade vrátenia platby kartou sa pripísanie finančných prostriedkov môže zdržať o 2-3 dni (väčšinou na strane banky príjemcu).

    Potrebujem šperk KLENOTA opraviť. Čo mám robiť?

    Náš profesionálny tím v našom pražskom ateliéri sa o váš šperk rád postará. Napíšte nám, prosím, na e-mail info@klenota.com a dohodneme sa na ďalšom postupe.

    Ak máte daľšie otázky, kontaktujte nás prosím na tel.: +420 603 219 323 alebo na e-maile info@klenota.com. Podrobné informácie o nákupe na Klenota.sk nájdete aj v obchodných podmienkach.